Wednesday, April 8, 2009

J&J Mesra Travel & Tours Sdn Bhd


Today i nak introduce my office to all blogger..
I've been working here since lepas SPM.. Lame dah, but i LOVE my job and office enviroment yg ada skang... JOM! take a look....



Ruang Tamu & Meeting point dgn customers..

Ade astro tau!! Wall paper The Holy City Makkah View..

Front Desk.. Meja lg tinggi dr kepala.. huhuhu..

Full view.. depan skali meja i.. uweekkk.. bersepah kan??

So kat sini la almost 60% of my day di habiskan..

Last but not least, CANTIK x ofc i?


9 comments:

  1. Assalamualaikum W.B.T.

    X sangka hampir 2 tahun sy x aktif blog ni tp masih ada yg beri komen..

    terima kasih kerana sudi JUJUR dgn blog sy pasal kedaan yg telah terjadi.

    Ulasan & Jawapan buat yg komen.

    Zazazakaka: Encik/Cik- Andai kata sy dituduh sebagai bersubahat & menipu bagi pihak J&J Mesra Travel & Tours, sy alu2kan pihak tuan buat report polis & hantar 1 salinan kpd sy bagi menuduh sy bersubahat dlm kes ini. Utk pengetahuan, sy telah bekerja di JJMesra hampir 7 tahun dan saya makan gaji. bukan penerima share atau rakan kongsi. Selama sy bekerja, x pernah sy alami masalah begini. dan untuk pengetahun tuan, saya cuti bersalin dari 01 Jan 2012 - Minggu pertama March 2012. Sy masuk kerja 2 minggu sebelum kejadian.
    Berkenaan dgn syarikat suami saya, YA mmg sy tawarkan perkhidmatan umrah pada beberapa jemaah semasa kejadian berlaku TAPI atas permintaan jemaah sendiri. Apa hak tuan utk pertikaikan tindakan sy tanpa usul periksa. tuan boleh call / jumpa sendiri dgn jemaah bawah pengurusan suami saya sama ada saya dan suami tawarkan mereka atau mereka pujuk suami sy untuk uruskan pemergian mereka dan mereka sanggup bayar semula harga pakej ikut harga semasa yang di tetapkan tanpa sebarang PAKSAAN dan PUJUK RAYU dari saya dan suami... dipersilakan..

    Saya faham keluarga jemaah semua marah, tp apakan daya sy utk menelan semua ini andai sy sendiri x tau yg ini akan berlaku. andai sy tahu, awal2 lagi sy berhenti. untuk apa sy jerat leher sendiri sedangkan sy tahu syarikat bermasalah. Lillahitaala, selama sy bekerja xpernah Hj Jamlee jadi sebegini. Andai kata ada penangguhan, xpernah smpai terkandas & tidak terbang.. Jadi sy harap tuan faham dgn kedaan sy sebagai STAFF di sana.

    ReplyDelete
  2. My Boo: Saya sentiasa doakan agar ada jalan buat Hj jamlee untuk selesaikan semua masalah ini. Walaupun agak mustahil bagi jika di fikir2kan, tp mudah2an ada jalan & dipermudahkan segala. Amin.

    ReplyDelete
  3. Mazli: saya rasa tuntutan ni harus di buat pada yg berkenaan bukan pada sy sbb bukan sy yg amik semua tu. sy & staff lain gaji pon x dpt. harap maklum.

    ReplyDelete
  4. Shah: sy pon ada dgr kabar angin itu dan sebenarnya mcm2 lg cerita sy sy dengar. Tp sy pon x pasti kebenarannya sbb setakat ini xde apa2 bukti yg menyatakan segala kabar angin itu benar... Wasalam.

    ReplyDelete
  5. Black: Berkenaan dgn visa, itu sy akui mmg kesilapan dr pihak jjmesra. Sebelum ini mmg pengurusan visa sy yg uruskan. tp masa Jan 2012 - March 2012 sy dlm pantang bersalin. Jd segala urusan syarikat ketika itu mmg sy x tau apa2.. sy sendiri terkejut kenapa perlu submit visa andai penerbangan x confirm lg. Wallahualam. Sy cuma berckp atas apa yg sy tahu. masa sy masuk pada minggu kedua March 2012, sy hanya sempat submit 6 group visa sahaja. 4 drpadanya dah terbang dan 2 group terkandas. iaitu pada 25 march & 15 March yg sepatutnya di jadualkan terbang tp dibatalkan. visa mereka mmg ada 2 keping. sekeping yg di buat semasa sy dlm cuti bersalin dan 1 lg sy yg key in kan. Jd sy harap, anda faham dgn kedaan sy sebagai staff di sana. Wassalam.

    ReplyDelete
  6. NF Global: Segala tuntutan boleh di buat pada pihak yg sepatutnya. Pasal hal racun, x nak bayar etc sy rasa baik bertanyakan pada pihak yg lebih mengetahui. Sbb x elok jika fitnah tersebar andai perkara tu x betul. sy pon x brani nak komen. Wasalam.

    ReplyDelete
  7. dengan ini sy harap anda semua tidak melibatkan nama suami sy dlm segala perbualan di sini atau di mana2 kerana:

    -Dia sendiri sudah cukup terbeban bila terpaksa turun padang dan tutup ofc dia (periuk nasi kami) sementara untuk bantu sy dan staf2 JJmesra yg lain meredakan kedaan semasa kejadian (21 March 2012 - 25 March 2012) kerana manager jjmesra sendiri x sanggup turun padang bagi redakan masalah ini.

    -dan sehingga kini dia masih dihujani dgn pelbagai soalan & tomahan berkenaan dgn masalah ini.

    dan saya juga masih di ugut dan di marahi oleh beberapa jemaah atas masalah ini. Apakan daya sy dan suami utk memyelesaikan maslah yg bukan masalah kami. Sekadar membatu apa yg terdaya sahaja.

    ReplyDelete
  8. Dear. Admin,-
    Allow me to introducing my country of Sulawesi, one of fantastic island in Indonesia for tour destination area . Please visit my website at www.alamnusantaratour.com

    ReplyDelete
  9. Dear. Admin,-
    Allow me to introducing my country of Sulawesi, one of fantastic island in Indonesia for tour destination area . Please visit my website at www.alamnusantaratour.com

    ReplyDelete

TQ for your words. Very appreciate it!